Selasa, 27 Mac 2012

Aura Maya vs Hada Labo

Skincare apa yang korang guna?? 
Kalu tanya aku... hmmm..memang banyak jenis yang aku dah guna.. mula dari zaman skolah menengah sampai lar ke zaman muda belia nih (oppss.. xmo ngaku tua hokey.. akak muda lagi tau)

Aku mula berjinak-jinak (ceh..ayat xleh blah..hahaha) pakai skincare nih masa umo aku 12taun.. Masa tuh pkai Biore je.. muka xda masalah pon... Naik skolah menengah aku tukar pkai Safi yg kaler ijau.. Muka okey je.. jerawat pon xnaik.. cuma muka je lah xputih pon.. 

Sehinggalah mak aku soh aku try Tia Amelia.. masa nih kalu xsilap aku baru mula keje. So aku pon guna lar.. plus tengok muka mak aku.. licin je.. muka makin gebu.. Sapa yang xterpengaruh.. Memang muka aku cantik sangat bila guna skincare Tia Amelia nih.. licin n gebu jer muka aku.. parut jerawat pon xda.. Muka aku time tuh macam model SKII.. licin jer.. Kawan-kawan opis sumer tanya aku pakai skincare apa.. tapi aku cakap pakai yang biasa-biasa jer.. huhuhu..

Bila keje dah makin bertambah.. tekanan pon makin bertambah-tambah.. Terkejar-kejar masa sampai nak jaga muka pon xsempat.. yang sempat hanya cuci muka jer.. krim lansung xsempat nak pkai.. last2 cuci muka pon xsempat. Masa nih muka dah mula naik jerawat.. dari yang kecik2 spai lah ke yang besar gedabak.. memang muka aku teruk giler.. Kiranya macam sejarah hitam dalam hidup aku. Muka penuh dengan jerawat.. Sumer terkejut tengok muka aku time nih. 

Tension xyah cakap lar.. malu wey nak jumpa ngan orang.. dengan muka yang berjerawat macam nih.. So aku beralih ke skincare lain plak.. Naper aku xmo guna Tia Amelia??.. Sebabnya.. makin lamer guna dis produk.. muka aku jadi putih.. dah macam pelakon opera cina dah muka aku.. kekadang sekali imbas dah macam mayat idup.. Seram wey..  hahaha.. Bila stop guna produk nih.. naik jerawat lar plak.. Cantiknya cuma sekejap.. Deritanya.. hanya Tuhan jer yang tau..

Nak cari skincare yang betol2 sesuai susah wey.. Mula2 aku guna Dr. Murad.. Hampeh.. xda kesan pon.. So aku tukar guna yang gamat plak.. AG2000 kalu xsilap.. yang nih okey.. jerawat makin kurang tapi xda lar sampai 100% ilang.. yang pasti kulit nampak makin sihat lar.. kalu dulu berjerawat dan kusam.. sekarang.. walaupon jerawat kurang.. tapi kulit dah makin sihat dan berseri.. Nak ilangkan jerawat nih dengan produk nih memang ambik masa yang lama hokey.. Jenuh nak menunggu.. 

So aku stop guna produk AG2000 setelah 3set aku guna.. coz jerawat xilang pon.. kena plak disogok ngan macam2 iklan skincare. Then aku guna D'Anggun.. yang nih pon hampeh.. xda kesan pon... Sebab dah xtahan ngan muka yang berjerawat nih.. So aku guna balik Tia Amelia.. dalam masa 1week jer.. jerawat aku dah makin kurang.. dan 1month.. muka aku dah cantik.. bebas dari jerawat.. bekas jerawat pon xda wey.. tapi kali nih aku ambik langkah yang lebih berhati2.. sambil aku pakai Tia Amelia nih.. aku survey gak skincare lain.. so bila dah nampak tanda2 muka aku nak putih macam mayat.. aku tukar guna skincare Aura Maya plak.
 
Skincare Aura Maya nih.. aku beli on9 ngan Eida Hassan Shop. 1set RM136 kalu xsilap.. jimat guna nih.. muka aku pon xda naik jerawat sejak aku stop guna Tia.  1set leh tahan 3-4bulan.. jimat.. Bila masuk set kedua..aku campur guna Lotion Hada Labo coz xbes krim siang Aura Maya.. 
 
Last week aku guna full set skincare Hada Labo.. bes wey muka jadi lembut giler.. toink..toink..toink.. walaupon muka halus dan lembut.. tapi kat dahi dah mula ada jerawat pasir.. aku tetap nak guna skincare nih sebab muka aku macam kulit baby.. Aku xtau spai bila aku nak guna Hada Labo nih.. kalu jerawat makin teruk mungkin aku tukar skincare yang laen. 
 
Aku baca kat forum cari.. ada yang kata pkai Hada Labo nih ada yang naik jerawat.. xsesuai.. so aku xtaw.. pasni nak pkai skincare apa plak. 
 
Kalu tanya aku antara Aura Maya dan Hada Labo mana lagi bes.. Aku syor kan Hada Labo.. 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan