Selasa, 10 Julai 2012

CINTA PERTAMA



Semalam xleh tido.. so melayan Winter Sonata ngan kucing kesayangan, sampai bengkak mata2..menangis.. giler babas menghayati citer.. huahuahua…

So n3 kali nih aku nak citer pasal cinta pertama aku. Tengok citer semalam kata.. ‘Cinta Pertama Akan Diingat sampai bila2’. Betul ker?? Bagi aku.. hmm.. yer memang betul.. akan diingati.. sama ada suka atau tak.. akan tetap diingati, bagi aku banyak yang xsuka lar.. kalu dok suka jer.. konpem hubungan xputus2 sampai sekarang.



Cinta Pertama aku masa aku umur 18thn. Kira dah lewat klu nak bandingkan ngan budak2 sekarang, sekolah rendah pon dah ada yang start kapel.

Masa tuh owh..indahnya dunia.. Cinta membutakan mataku.. (giler jiwang ayat) tapi itulah hakikatnya. Semuanya indah. G kuliah sesamer, makan sesamer, ponteng kuliah sesamer, sumernya nak bersama. Cinta lar katakan. Hidup masa tuh hanya aku dan dia jer.. Macam belangkas. Mak bapak soh g belajar.. aku..?? Belajar gak.. Cuma aku ambik subjek tambahan iaitu subjek ‘CINTA’.. hahaha..

Tapi xleh nak kata xboleh sebab hampir sumer berkapel time study kan?? Bukan aku sorang jer macam tuh (nak jugak melibatkan orang laen kan..huhuhu). SMS plak xpernah putus. Jap2 tet..tet..tet.. jap2 tet..tet..tet.. Padahal baru jer jumpa.. sampai bilik jer.. terus dapat SMS.. Rindu lar.. sayang lar.. euw.. tetiba geli.. tapi dulu xgeli pon.. senyum sampai ke telinga ada lar.. Owh.. bahagianya idup.. ada orang yang sayang kat kiter.. huhuhu..

Pastuh.. sumer lagu cinta kat radio sumer dirasakan di tujukan untuk aku. Iyer lah.. macam ko sorang jer yang bercintakan..???? Siap ada lagu untuk hubungan cinta kita. Alolo..so sweet… Pastuh.. jap2.. I love u.. Jap2.. I love u.. 1ari tuh.. dekat 100x dok ucap I love u.. giler muntah ijao.. hahaha.. agaknya dengar I love u.. tu leh kenyang.. xyah makan nasi dah.. hohoho

Pas 2 tahun kapel, kitaorang wat keputusan nak kawen. Memang family xberapa setuju sebab muda lagi, kerja pon belum. Kena plak mak dia xsuka aku. Tetapi disebabkan cinta punya pasal.. bertabahlar.. Terima lar jugak. So dia mula kerja, cari duet untuk kawen. Aku?? Xkerja.. dier xbagi. Aku masa tuh bajet pas kawen nak jadi surirumah sepenuh masa dan melahirkan anak2 yang soleh dan solehah.. tengok.. tokoh isteri mithali tuh dah ada. Hahaha.. Tapi hubungan kitaorang terputus jugak sebab dier dah jumpa perempuan laen. Satu tempat kerja dengan dier. Alasan?? Owh..aku perempuan yang xberkerjaya dan bakal menghabiskan beras jer.. Sumpah sedih..!!!

Bayangkan 2tahun aku tunggu dier, nak kerja dier xbagi, alih2 putus hubungan dengan aku sebab aku xkerja. Eleh kalu hati dah xsuka, macam2 alasan leh bagi. Dan 2bulan pas putus dengan aku, dier kawen dengan perempuan tuh. Hancur luluh hati aku, duet yang sepatutnya dier kumpul untuk kawen dengan aku tapi diguna untuk kawen dengan perempuan laen.

4 tahun, giler aku merana akibat putus cinta. Memang down giler-giler.. Macam idup nih dah xda makna. Giler bodoh aku. Tapi aku bangkit ngan semangat baru.. sampai biler aku nak meratapi perpisahan tuh.. sedangkan dier bahagia ngan idup dier.

Dan sekarang..
Terima Kasih TUHAN kerana menghadiahkan PERPISAHAN itu untuk aku!!!
Sungguh…
Aku bersyukur atas PERPISAHAN itu!!!!
Sebab…
PERPISAHAN itu mengajar aku banyak perkara…
Dan…
Setiap PERPISAHAN itu ada hikmahnya.
Ada sebab mengapa PERPISAHAN itu terjadi, kerana TUHAN menjanjikan yang lebih baek dari yang sebelumnya.
Terima Kasih TUHAN.



 
Bagi aku, Cinta Pertama memang selamanya akan dikenang dengan sumpah seranah aku. Hahaha.. giler berdendam. Hanya yang pernah lalui jer tahu perasaan aku. Paper pon bertabahlar.. xelok berdendam.

p/s: So pada yang putus cinta tuh.. xyah nak sedih2 sangat. Sebab nanti pasti korang akan tersenyum bahagia.

Tiada ulasan:

Catat Komen