Isnin, 26 Disember 2011

Renungan Yg Membawa Seribu Makna

Salam n hye..

Nih citer semalam punya citer, tapi sebab semalam asyik makan tido, makan tido jew kerja nya so aku citer arinih jew lah. 

Semalam aku kuar lunch ngan BFF aku so tengah2 best dok melantak tuh, baru aku pasan yang member aku nih dok tengok jew aku. Apasal eh?? Aku pkai krim tebal sgt ker?? Ke dier pasan perubahan pada muka aku, sejak guna skincare baru nih?? Or aku cantik sangat arinih?? Nampak sangat aku kuat pasan kan.. huhuhu.. Tapi aku wat xtaw jew time tuh. 

Tapi sumer andaian aku tuh hanyalah kekal sebagai andaian sahaja. Hakikat yang sebenarnya dier dok perati badan aku yang semakin membesar bagaikan juara.. Uwaaa....!!! Yelah aku GEMUK!!! Dan untuk tahun nih saja berat aku naik 5kg or 6kg. 


Nak timbang berat pon takut. (Eh mcm yang aku punya lar..huhuhu)


Tiap kali timbang, jarang sekali berat turun.. asyik naik adalah. Kalau nak turun pon 500gm jew turun pastuh naik balik. Pastuh mula lar salahkan penimbang tuh. Untuk timbang jew pon aku ada 2 jenis. Hah.. sekarang ngah berkira-kira nak g beli lagi satu. Hahaha.. spesis yang susah nak sedar diri memang macam nih.


Bila tengok cermin..euww.. seram siot... takut pon ader.. Seram tengok badan sendiri sebab semakin ari.. semakin montel.. Dulu berat aku lepas SPM, 55kg.. tapi sekarang dah naik jadi 75.5kg..!! Pengsan..!! Dah overweight dah nih. Dah hampir nak jadi macam nih dah nih..  


Euuww.. seksi akak.

Nih lar yang dikata renungan yang membawa seribu makna.. Ingat dier nak puji aku tapi.. haram.. Paper pon cara renungan dier tuh dah cukup untuk buat aku xtido semalam. Ish... kena survey slimming product nih.. Tapi apa yang paling sesuai ek???


Tiada ulasan:

Catat Ulasan