Isnin, 26 Disember 2011

Bila Drama Melayu Dah Macam Drama Indon

Salam & Hye..
Hari nih n3 di awal pagi. Dah kerja hanya di rumah jew dis week so banyak lar masa terluang. Last week dah g site visit so skarang hanya wat kerja kat umah jew lar.

Semalam aku layan drama Tentang Dhia dan Karma. Aku xda lar follow citer nih tiap ari cuma time aku rasa nak tengok aku tengok.

So aku nak komen pasal citer Tentang Dhia. Ceh macam juri jemputan plak rasanya. Ah, lantak lar blog aku.. so aku lantik diri aku jew lar sebagai juri jemputan kat blog aku nih. Huahuahua..


Citer nih memang best awal2 nya. Dengan anak dara bawa basikal kat tepi bendang, view yang cantik, pelakon yang cute miut, cinta cintun zaman skolah... Owh best2.. time nih aku layan citer nih tiap-tiap ari taw.. Tapi aku dah malas layan bila watak mak dan adik si zikir nih muncul. Menyampah giler, yang si adik dan si mak sibuk nak masuk campur dalam urusan peribadi si zikir macam dorang plak yang nak kawen. Dan sumer nih of coz lar sebab harta kan.. Jangan kata citer Melayu jew, Indon, Mat Salleh, Jepun, Korea dan paper jew lah.. Kalau bab harta jew maka akan terjadi lah konflik (ceh ayat skema giler..huhuhu).

Tapi yang xbleh blah dan wat aku stop tengok drama nih bila dah start bab bomoh dan santau menyantau. Rasa macam silap jew drama nih diletak kat slot akasia, patut ditukar ke slot seram. Giler seram.. dah lar ari tuh aku blik kejer lewat.. ngam-ngam spai umah pkol 7. Dengan ati yang berbunga-bunga riang nak layan drama nih.. sekali on jew tv.. hah ambik kau kak ponti dok tercongok kat atap, xker sentap kau.. sambil mengilai-ngilai bagai. Dah lar aku xmandi lagi..sapa nak teman aku mandi jap lagi.. kucing aku bukannya boleh diharap. Hmm..terus aku off jew tv tuh terus. 

Malas aku nak layan citer banyak konflik dan ntah-ntah paper, wat menyemak kepala aku jew banyak lagi benda aku nak pikir. So aku stop jap tengok drama nih. Semalam aku start tengok blik.. hihihi.. sebab dah minggu akhir kan.. layan jew lar.. lagipon kak ponti dah xda... hahaha.. nnti aku update apa kesudahan drama nih.. tuh pon klu aku ada mood nak wat n3 psal nih. huhuhu..



Pas layan drama Tentang Dhia semalam aku layan plak drama Karma. Best gak citer nih tapi macam biasa aku xfollow drama nih every week sebab kerja xmenentu. Aku sempat tengok episod pertama so taw lar citer dier macamana. Pasal cabaran hidup bermadu. Konflik antara madu. 

Drama arahan eirma fatima memang best, tapi citer semalam dah wat aku rasa drama nih dah macam drama indon plak bila part zila tuh sepak terajang fouziah kat kubur. Apa kau xleh lawan balik ker ape?? Redha jew lar orang tuh wat sesuka ati kat kau. Owh kau kan seorang isteri mithali, ati yang suci murni gitu so trima jew lah aper yang orang nak wat kat kau. Paper pon lakonan dorang memang wat aku geram dan naik menyampah. Tapi aku menangis gak tengok citer nih semalam.. yer aku memang sensitip.. Drama nih memang best dan bermain dengan emosi anda. 

Memang disyorkan untuk ditonton. Apa plak kata anda..??












Tiada ulasan:

Catat Ulasan