Rabu, 11 Januari 2012

MACARON.. OH MACARONS...!!!

Salam & Hye..

Selamat Taun Baru sumer..
Sorry lambat coz busy sangat-sangat sekarang nih.

N3 kali nih aku nak citer pasal MACARONS. Nih citer minggu lepas punya citer. Dah bz sangat last week so arinih jew lar aku citer. Aku rasa sumer orang dah pernah rasa Macaron nih.. dan ada gak yang xtaw.. huhuhu.. contoh yang terdekat.. family aku dan pak cik Faisal.. Punya lar excited aku call mama aku nak citer kat dier yang aku dapat beli macaron.. tapi excited aku terpadam macam tuh jew lar sebab last-last dier tanya 'Macaron tuh gapo?'... Lagumano rupo?? Hmm..last-last soh aku send pic nak tengok Macaron tuh lagumano rupo.. hahaha..

Citernya last week aku turun KL untuk meeting sambil berdating ngan P'cik Faisal. Huhuhu..dah lamer giler xblik semenanjung. So pas aku meeting kat somewhere.. Aku temankan P'cik Faisal plak meeting kat Cititel Hotel sebelah Midvalley. So apa lagi kan. Ambik peluang jew larr.. Shopping..!!!

Ronda-ronda kat Midvalley..then aku jumpa gerai yang jual nih...

 Taraa...






Cute kan?? Sweet jew color dier.. huhuhu.. Harganya?? Hmm.. RM28(8biji) Mahal siot.. untuk bendalah sebesar duit 20sen..!! So bila P'cik Faisal da abis meeting aku tunjuk lar Macaron  nih kat dier..

Aku: Taraa.. cuba awk tengok apa kita beli nih...

P'cik Faisal: Erk.. amenda nih?? Boleh makan ker?? 
(muka macam tengok makhluk asing taw..huhu)

Aku: Tak.. beli nih untuk tengok jew.. huhuhu..Apa lar awk nih.. beli untuk makan lar..

P'cik Faisal: Owh..
(masa nih muka dah excited nak rasa)

Aku cepat-cepat cakap...

Aku: Eh.. sy beli untuk sy jew wak. Awk xleh makan.. huahuahua..

Jahat kan aku..?? Memang aku tak bagi dier makan pon macaron tuh. Sebab??? Sebabnya.. Macaron kan manis.. P'cik nih xsuka benda manis-manis. Sebelum dier komplen manis dan xsedap, baik awakl2 lagi aku xbagi terus. Senang.. kang dah rasa xsedap, dier tanya plak harga brapa?? Apa aku nak jawap?? Takkan aku nak bagitaw RM28 harga untuk bendalah yang kecik2 tuh. Kompem kena leter lar aku. P'cik nih bukan leh kira.. sumer benda xkena.. Kalau yang dier sumer ok jew...


Lagi pon dier macam xminat nak rasa pon..cuma tadi dier egat aku nak bagi dier rasa.. rupanya aku hanya nak tunjuk jew..hahaha.. Pengalaman pertama makan Macaron?? Manis sangat.. sib baek aku xbagi P'cik tuh rasa.. hahaha.. Bila dah makan yang kali kedua.. hmmm leh tahan jugak rasanya.. ada badam.. kali ketiga.. hurmm best..best..best.. 

Dan sekarang??? Macaron aku dah abis.. maner nak cari macaron kat Bintulu nih..!!!









Tiada ulasan:

Catat Ulasan